Rondleidingen

U kunt zich aanmelden voor een rondleiding door een e-mail te sturen naar plesman.info@askoscholen.nl.

De eerstvolgende rondleidingen zijn op:

• donderdag 11 april 2024
  • donderdag 16 mei 2024
  • maandag 24 juni 2024

De rondleiding start om 9:00 uur in de teamkamer en duurt ongeveer een uur.

Aanmelden van uw kind

Neem contact op met onze administratie (020 – 449 07 61) of stuur een e-mail (plesman.info@askoscholen.nl).

Toelatingsbeleid Basisonderwijs Badhoevedorp

De 3 basisscholen van Badhoevedorp gaan vanaf half september 2024 over op een gezamenlijke vorm van aanmelden en plaatsen van toekomstige vierjarigen. Hiermee komt een einde aan de verschillende regelingen op de scholen. Voor alle kinderen die in Badhoevedorp en Lijnden wonen en geboren zijn vanaf 1 september 2021 geldt dit nieuwe toelatingsbeleid.

Door deze nieuwe manier van aanmelden en plaatsen heeft elk kind onder gelijke omstandigheden een gelijke kans op een plaats op één van de basisscholen. Ouders kunnen uit de volgende basisscholen kiezen:

• Oranje Nassau School (bestuur: MeerPrimair)
  • Dr. Plesmanschool (bestuur: ASKO)
  • G. Th. Rietveldschool (bestuur: Floreer)

Aanmelden voor de basisschool
Vanaf half september staat de informatie over het aanmelden en plaatsen samen met het aanmeldformulier op onze websites en kunt u deze informatie bij de scholen opvragen.

Vanaf 1 oktober 2024 kunnen ouders van de eerste doelgroep hun kind aanmelden op een van de scholen in Badhoevedorp. Het betreft de kinderen die geboren zijn tussen 1 september 2021 en 31 augustus 2022 en in schooljaar 2025-2026 voor het eerst naar school gaan (jongere kinderen kunnen nog niet worden aangemeld). Aanmelden doet u door het ingevulde aanmeldformulier bij de school van uw eerste voorkeur in te leveren.

Op het aanmeldformulier geeft u de basisscholen in Badhoevedorp in volgorde van voorkeur op. Kinderen die in Badhoevedorp of Lijnden wonen en op het aanmeldformulier de drie scholen hebben opgegeven en het formulier op tijd inleveren, hebben voorrang op onze scholen.

Plaatsen op een basisschool
Driemaal per jaar worden de plaatsen op de drie scholen aan alle aangemelde kinderen in dezelfde geboorteperiode toegewezen.

Geboortedatum van uw kind - Uiterlijk inleverdatum aanmelden

• 1 september 2021 t/m 31 december 2021: maart 2025
  • 1 januari 2022 t/m 30 april 2022: juni 2025
  • 1 mei 2022 t/m 31 augustus 2022: november 2025

(de exacte sluitingsdata volgen in het najaar)

De plaatsing verloopt volgens vastgestelde regels voor alle basisscholen tegelijk en geautomatiseerd. Kinderen met een oudere broer/zus op de school van eerste voorkeur hebben voorrang op deze school. Het resultaat van de plaatsing is dat elk aangemeld kind een plaats op de hoogst mogelijke school van voorkeur wordt aangeboden. Als u deze plaats accepteert, bent u in principe verzekerd van een plek op deze school. De school gaat echter pas over tot inschrijving wanneer duidelijk is dat zij aan de onderwijsbehoeften van uw kind kan voldoen.

Altijd (opnieuw) aanmelden!
Ook als u al een ouder kind op de school van uw voorkeur heeft, is het noodzakelijk het jongere kind met een aanmeldformulier op deze school aan te melden.

Mogelijk bent u in het bezit van een schriftelijke toezegging van een plaats op onze school. Ook dan is het noodzakelijk uw kind opnieuw bij ons aan te melden. Lever dan bij het aanmeldformulier het schriftelijk bewijs van de toegezegde plaats in. Alleen dan bent u verzekerd van een plaats op deze school.

Uw kind is 4 jaar en ouder Dit nieuwe toelatingsbeleid geldt alleen voor kinderen die nog geen 4 jaar zijn. Wanneer uw kind 4 jaar of ouder en u bent op zoek naar een school, neem dan contact op met de school en vraag naar mogelijkheden.

Voor verdere informatie en vragen kunt u terecht bij de scholen in Badhoevedorp.